Είσοδος Επικοινωνία Περιεχόμενα Links Χαιρετισμός

3ΗΜΕΡΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΙΓΚΗΠΟΝΝΗΣΩΝ

Τριήμερη Προσκυνηματική εκδρομή στη Συμβασιλεύουσα, διοργάνωσε η Ιερά Μητρόπολη Πριγκηποννήσων, 2 5 Οκτωβρίου 2008. Ξεκινήσαμε από την Πόλη, το πρωί της Πέμπτης 2 Οκτωβρίου και φτάσαμε με το ειδικά ναυλωμένο τουριστικό λεωφορείο μας, αργά το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη και διανυκτερεύσαμε στο ξενοδοχείο ΚΑΨΗΣ.

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου

Το πρωί της Παρασκευής 3 Οκτωβρίου, επισκεφθήκαμε την Ιερά Μονή Βλατάδων. Εμφανώς συγκινημένος ο Ποιμενάρχης μας, τέλεσε τρισάγιο μπροστά στον τάφο του γέροντός του,

μακαριστού Μητροπολίτου Ικονίου, κυρού Ιάκωβου Στεφανίδη. Το λεωφορείο μας αναχώρησε από τη Μονή και κατευθυνθήκαμε στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, όπου στην είσοδο του, μας περίμενε ο αρχαιολόγος κ. Ναλπάντης.

Αφού ξεναγηθήκαμε στους θησαυρούς που φυλάσσονται στο μουσείο, μαζευτήκαμε, στην αυλή και βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες.

Στη συνέχεια μεταβήκαμε στο Ιερό Ησυχαστήριο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, όπου στην είσοδο της Μονής μας ανέμεναν η γερόντισσα και τα μέλη της αδελφότητας.

Προσκυνήσαμε την Κάρα του Οσίου Αρσενίου και τον τάφο του γέροντος Παϊσίου. Ακολούθησε μοναστηριακό κέρασμα και οι αδελφές μας προσέφεραν ως δώρο, από ένα θεολογικό βιβλίο.

Ακολούθως μεταβήκαμε στην έδρα του Ναυτικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, όπου στην είσοδο του, μας ανέμεναν ο Πρόεδρος και ο Γενικός Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου κ.κ. Λεωνίδας Λούλης και Νικόλαος Τσιπουράς.

Το προεδρείο απένειμε στον Ποιμενάρχη μας, τιμητική πλακέτα και ακολούθησε γεύμα στο εστιατόριο του Ομίλου.

Το απόγευμα της ιδίας ημέρας, η Ένωση Σμυρναίων Μικρασιατών Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Μικρασιατικών Σωματείων (Π.Ο.Μ.Σ), διοργάνωσαν εκδήλωση μνήμης για τη Μικρά Ασία, στην οποία ομιλητής ήταν ο Ποιμενάρχης μας.

Στην ομιλία του ο κ. Ιάκωβος, αναφέρθηκε στις προσπάθειες του Πατριάρχη μας κ. Βαρθολομαίου, για την ενίσχυση των Ρωμιών της Πόλης και για τη στήριξη της Ορθοδοξίας μας.

Μετά το πέρας της ομιλίας του Σεβασμιωτάτου, ο Πρόεδρος της Ενώσεως Σμυρναίων Μικρασιατών Βορείου Ελλάδος και Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Μικρασιατικών Σωματείων, κ. Ευθύμιος Αρζόγλου, απένειμε στο Σεβασμιώτατο, αναμνηστικές πλακέτες με τα εμβλήματα των δύο φορέων.

Στην εκδήλωση παρέστησαν: ο τ. Υπουργός κ. Στέλιος Παπαθεμελής, ο Αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Μακραντωνάκης, ο Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης κ. Ασπασίδης, ανώτεροι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος, η κ. Λυδία Ιωαννίδου Μουζάκα, η Πρόεδρος του Συλλόγου Πριγκηπιανών Ο Άγιος Γεώργιος ο Κουδουνάς, κ. Φώφη Ραπτοπούλου Λημνίδου και πολλά μέλη Μικρασιατικών Συλλόγων και Σωματείων της Θεσσαλονίκης. Παρατέθηκε δεξίωση για τους προσκεκλημένους, ενώ για τα μέλη του γκρούπ μας, παρετέθη επίσημο δείπνο.

Σάββατο 4 Οκτωβρίου

Το πρωί του Σαββάτου 4 Οκτωβρίου 2008, ο Δήμος Ευόσμου, οργάνωσε εκδήλωση μνήμης, με θέμα: Ο Ελληνισμός της Πόλης και των Πριγκηποννήσων. Χθες σήμερα αύριο.

Το λεωφορείο μας, στο οποίο επέβαινε και ο Ποιμενάρχης μας, έφτασε στην είσοδο του Πνευματικού Κέντρο του Δήμου, στις 10:30 το πρωί. Εισερχόμενοι στο Μέγαρο ξεναγηθήκαμε στην Έκθεση Αγιογραφίας των αγιογράφων: Λάζαρου Πεχλιβανίδη, Γεώργιου Στεφανίδη, Αντώνη Φιλίππου και Παρθένας Χριστοδούλου.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τις προσφωνήσεις του Δημάρχου Ευόσμου κ. Χατζηβρέττα και του Πρωτοσυγκέλου της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως Σταυρουπόλεως, π. Διονυσίου. Αμέσως μετά ακολούθησε ο χαιρετισμός του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, κ. Παναγιώτη Ψωμιάδη και η εισαγωγική

ομιλία του Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Ευόσμου, κ. Ιωάννη Καμαρινού. Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν: ο Καθηγητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, κ. Αθανάσιος Καραθανάσης με θέμα: Η Ρωμιοσύνη των Πριγκηπονήσων, η Πρόεδρος του Συλλόγου Πριγκηπιανών Ο Άγιος Γεώργιος ο Κουδουνάς, κ. Φώφη Ραπτοπούλου Λημνίδου, με θέμα: Η Πρίγκηπος των αναμνήσεών μας και η Γραμματέας της Ελληνικής Κοινότητας Πριγκήπου, κ. Αγνή Νικολαϊδου με θέμα: Η ζωή στα Πριγκηπόννησα. Αμέσως μετά έγινε η παρουσίαση, του νέου βιβλίου του Σεβασμιωτάτου, με τίτλο: 3 Ιστορικοί Ναοί της Πόλεως. Για το βιβλίο μίλησαν: ο Επίκουρος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κ. Βασίλειος Κουκουσάς και ο δημοσιογράφος κ. Παναγιώτης Ριζόπουλος. Ακολούθως παρακαθήσαμε σε γεύμα προς τιμήν του Σεβασμιωτάτου, που προσέφερε το συμβούλιο του Ιερού Ναού Ευαγγελισμού Θεοτόκου Ευόσμου.

Κυριακή 5 Οκτωβρίου

Το πρωί της επόμενης ημέρας, ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, τέλεσε τη Θεία Ευχαριστία, στον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ευόσμου. Μαζί του λειτούργησε και ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας. Ο Ναός ήταν κατάμεστος από εκκλησίασμα, ενώ για εμάς είχαν μεριμνήσει να υπάρχουν καθίσματα, σε ξεχωριστή θέση μπροστά από το σολέα. Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, ο κ. Βαρνάβας, προσέφερε ένα εγκόλπιο, ως δώρο στον Άγιο Πριγκηποννήσων. Ο Ποιμενάρχης μας, προσέφερε στον κ. Βαρνάβα, ασημένια εικόνα του Αγίου Γεωργίου του Κουδουνά. Ακολούθησε πρωινό στην αίθουσα κάτω από το Ναό. Η εκδρομή μας, είχε φτάσει στο τέλος της. Αφού ασπαστήκαμε το χέρι του Δεσπότη μας, επιβιβασθήκαμε στο λεωφορείο μας. Προορισμός μας, η Πόλη μας. Ευχαριστούμε το στοργικό Ποιμενάρχη μας, για το ευχάριστο διάλειμμα μας, που μας παρείχε και ευχόμαστε ο Μεγαλοδύναμος να τον έχει πάντοτε καλά.